Blog

Mittwoch, 24. November 2010

Present till nästan nyfödd


Sv:
Till en liten nyfödd kille blev jag ombedd att sy till litet set kläder. Jag blev jätteglad för förtroendet!
Det blev en tröja i det underbara trolltyget och ett par jeans som passar till det mesta. Det var jättekul att sy i lite mindre storlekar (är inte så otroligt mycket mindre än till Lucky, men ändå).
Jeansen är fodrade med flanell och tack vare Älsklingsfrö tutorial är dessa helt vändsydda (jag är jättestolt!). Allt gick bra, tills benmuddarna skulle sys på. Då började min symaskin att krångla. Tråden fastnade i pressarfoten och i o m det gick nålen av och sen ville maskinen inte mata tyget. Efter några minuters paniktillstånd funkade den helt plötsligt igen och jag kunde avsluta projektet.

Mönster: Anpassade Ottobre och GEKKO mönster
Tyg: Jeans, Troll- och grön jersey från Mjuka tyger, Flanell och Mudd från Stoff och Stil

D:
Für einen kleinen neugeborenen Jungen würde ich gebeten ein Set zu nähen. Ich habe mich so gefreut!
Geeinigt haben wir uns für ein langarmiges T-Shirt, Tuch und eine Jeans-Hose.
Die Jeans ist mit Flanell gefuttert und Dank die klasse Tutorial von Älsklingsfrö habe ich es nun endlich geschafft eine gefutterte Hose ganz ohne sichtbaren Fäden zu nähen. Alles ging prima, bis ich die Beinbündchen annähen wollte. Dann ist ganz plötzlich der Nadel abgebrochen nd die Maschine wollte eine Weile nicht weiter nähen. (und plötzlich nach 10 Min. Pause ging es denn wieder… nicht ganz verständlich)

Muster: Angepasste Ottobre und GEKKO Muster
Stoff: Jeans, Troll- und grüner Jersey von Mjuka tyger, Flanell und Bündchen von Stoff och Stil.

Keine Kommentare: