Blog

Samstag, 11. Dezember 2010

Bilar utan körkort...


Sv:
När jag fick hem detta biltyg blev jag faktiskt lite förvånad och positivt överraskad att det var så tjockt och fint. Det har samma kvalitet som pingvintyget tycker jag. Jag hade samtidigt beställt ett jade velourtyg, var lite osäker först på vad jade är för färg. Men den är hur fin som helst. Har redan klippt upp hela biten jag köpte. (kommer snart…)

Först ut av dessa tyger blev i alla fall en raglantröja med jade muddar och benvita armar och en passande dregglis till. För att dregglisen inte skulle bli för varm fodrade jag den med samma benvita jersey som armarna är sydda av. (Nu fattas bara knapparna…)

Tyg: Biltyg, jade mudd och jade velour från Stoff och Stil, benvit jersey från Holland Stoffmarkt Hamburg

D:
Als ich diesen schönen Autostoff geliefert bekam, war ich ein bisschen überrascht (nur positiv), dass der so dick war. Der Jersey hat die gleiche Qualität wie der Pinguinstoff finde ich. In der gleichen Bestellung hatte ich einen Nicky-stoff in der Farbe Jade bestellt. War mir erst ein bisschen unsicher, was Jade eigentlich für eine Farbe ist, aber die ist total schön. Der gekaufte Nicky-stoff ist schon zerschnitten und fast alles ist fertig genäht (kommt bald…)

Als erstes von den beiden Stoffen habe ich einen Raglan-shirt mit Jade-Bündchen und elfenbein-weiße Ärmeln und der passende Spucktuch. Damit der Tuch nicht all zu warm ist, habe ich den mit den gleichen elfenbein-weißen Jersey gefüttert. (jetzt müssen nur die Drückknöpfe ran…)

Stoff: Autostoff, Jade Bündchen und Jade Nicky von Stoff und Stil, elfenbein-weißer Jersey von Holland Stoffmarkt Hamburg

Keine Kommentare: