Blog

Sonntag, 26. Dezember 2010

Julklapp Nr. 1

Sv:


Min kära lilla Mamma blev så glad för sin kamera som hon fick i födelsedagspresent att jag tyckte att hon borde ju ha ett litet fint fodral till den. Hon har nämligen hängt upp sig lite på grodor och när jag såg det här tyget i Danmark sist var jag bara tvungen att sy ett i det till henne. Kameraväskan har jag fodrat med vadd och ett vanligt oranget bomullstyg, så att kameran är skyddad i den. De svarta banden är tänkt som handledsband. Det blev även en matchande matlådeväska (samma som denna ”dagisväskan”).

Mönster: egna (till dagisväskan har jag hämtat hjälp från Knåpmodern, samma som denna)
Tyg: Yttertyg med grodor från Stof2000 och oranget foder från en lokal tygaffär

D:
Meine liebe Mutter ist dieses Jahr ja zwei Mal Oma geworden und wir hatte ihr zum Geburtstag eine Kamera geschenkt. Dann kann sie schöne Fotos von ihren Enkeln machen. Als Weihnachtsgeschenk gab es von uns u.a. eine selbstgenähte Kameratasche und eine passende größere Tasche. Dafür hatte ich den schönen Froschstoff in Dänemark extra gekauft. Sie liebt Frösche, warum auch immer... Die Kameratasche ist extra mit Wadde gefüttert, damit die Kamera besser geschützt ist.

Muster: eigene (für die große Tasche habe ich Hilfe von Knåpmodern bekommen, die gleiche Tasche wie diese)
Stoff: Froschstoff vom Stof2000 und Futterstoff vom lokalen Stoffladen

Keine Kommentare: