Blog

Montag, 28. März 2011

T-Shirt av välklappat tyg


Sv:
Av det underbart fina stjärntyget köpte jag tyvärr bara en halv meter av detta gröna och en halv meter av det turkosa (sydde en långärmad t-shirt av det men har inte bloggat om den). Jag skulle ha köpt mera, för med en halvmeter blir det rätt mycket spill tycker jag. Efter jag har klippt en t-shirt blir det liksom bara ca. 10-12 cm kvar och det kan man inte göra mycket av.
Det fina gröna tyget fick bli en sommar t-shirt av den längre varianten. Sen hade jag enorm tur att det nya lime tyget passade perfekt till.

Tyg: Stjärnor från JNY Design, limejersey från Dawanda och mudd från SoS

D:
Von diesem wunderbaren Sternstoff habe ich leider nur einen halben Meter in grün und einen halben Meterin in türkis gekauft. Ich hätte besser merh kaufen sollen, da ich jetzt so 10-12 cm noch habe, die ich gar nicht verwenden kann. Mal schauen ob bald eine neue Bestellung fällig ist.
Der grünen Stoff ist nun ein Sommer T-Shirt geworden. So ein Glück, dass der neue Lime Jerseystoff perfekt dazu passte.

Stoff: Sterne von JNY Design, Limejersey von Dawanda und Bündchen von SoS

Keine Kommentare: