Blog

Sonntag, 9. Oktober 2011

Höstbyte 2011




Sv:
Pa en sida pa Facebook var det en tjej som ordnade med höstbyte. Det innebar att vi som anmält oss fick veta kön, storlek pa barnet och adressen. Sen skulle vi sy och skicka en valfri överdel, underdel och tillbehör. Jag blev jätteglad när jag fick höra att jag skulle sy till en liten tjej. Sen fick jag lite panik när jag sag vem Mamman är. Vilka fina kläder hon syr!! Oj oj oj hur skall detta ga, tänkte jag. Gick till skapet och började klappa pa lite rosa tyger. Innan jag hann klippa sag jag pa Facebook att Mamman skrivit att dottern älskar fordon av alla slag och inte gillar rosa. Allt rosa (har ända inte sa mycket rosa...) hamnade i skapet igen och sen var det bara att tänka om... Fordonstyg har jag ju en hel del, men vad skall jag sy av det?

Detta är resultatet och jag blev rätt nöjd själv. Dock är det randiga settet för stort, men klänningen passar dottern, bade storleksmässigt och utseendetekniskt... Vad glad jag blir!

Sen blev jag ju hur glad som helst när jag fick se mitt paket som urgulliga Imrisen. Jag har länge velat sy en kofta till Lucky men de försök jag gjort har inte blivit bra... Inte min grej liksom. Men nu fick jag en sa himla fin kofta med matchande byxor och skarf. Plus bonusgodis, som uppskattades enormt!! Tack snälla igen!

Tyg: Bilarna kommer fran Dawanda, den randiga jerseyn fran Buttinette, rött bomullstyg fran Holland Stoffmarkt och muddarna fran SoS


Keine Kommentare: