Blog

Donnerstag, 23. Februar 2012

Sommartider Hej hej // Sommer bald?








Sv:
Här i Hamburg är det nästan 10 grader varmt!!! Nästan som sommar!

Har därför börjat med projekt sommarhattar. Har testat tre modeller.

Gubbhatten har jag velat göra länge. Sydde den igar och prövade pa Lucky i morse. Han tittar upp mot mig och säger "Mamma, groooooss". Eh ja den var ju pa tok för stor. Vet dock inte riktigt hur jag skall korrigera mönstret. Den är för bred och för stor... helt fel alltsa, men fin att titta pa tycker jag :)

Sen blev det tva kepsar nu pa morgonen. De har jag inte hunnit testa ännu... Jeanskepsen var inga problem att sy, hur lätt som helst. Det blir nog manga av dessa om den sitter bra pa...
Kepsen med hjärtan var ocksa lätt till jag kom till resaren. När jag syr nästa keps, skall jag sy en kanal till resaren FÖRST och sen sy ihop själva foder med yttertyg. Det var nagot pilligt nu att sy dit kanalen efterat och resaren var överallt inne i mössan, men inte där den skulle vara...

D:
Hier in Hamburg haben wir nun fast 10 Grad! Fast wie Sommer :)

Daher habe ich nun das Projekt "Den perfekten Sommerhut" angefangen. Bis jetzt habe ich nun drei Modellen ausprobiert.

Diesen "Alten-Mann-Hut" wollte ich schon ewig für Lucky nähen. Nun habe ich es gestern Abend noch fertig genäht und heute Morgen anprobiert. Lucky guckt zu mir hoch und meint: "Mamma, grooooß" hm recht hat er... Zu breit und zu lang und einfach alles falsch... Habe aber keine Ahnung wie es korrigieren soll....

Heute Morgen habe ich diese Hüte genäht. Ledier noch nicht anprobiert... Der Jeanshut war super einfach und wenn der gut passt, werden bestimmt ganz viele davon genäht werden...
Der Hut mit den Herzen war auch sehr einfach, bis ich zum Gummiband kam. Beim nächsten Hut werde ich ZUERST einen Kanal für das Gummiband nähen und dannach den Hut zusammennähen. Andersherum war einfach zu anstrengend. Das Gummiband war in der Mütze überall, aber nicht da wo ich es gerne gehabt hätte...

1 Kommentar:

Gittan hat gesagt…

Å vilka snygga! Hoppas på lite live bilder! Och vad det låter härligt med lite värme, vi får nöja oss med bara nån plusgrad ännu, men det går ju åt rätt håll!