Blog

Mittwoch, 17. November 2010

Termo bilar

Sv:
Jag bara älskar detta tyget från Panduro, så jag ville sy något av det som skulle användas mycket. Det blev en höst/vinter outfit fodrad med fleece. Jackan är helt vändsydd och med snodd i luvan och nedtill för bästa passformen. (gillar inte när jackorna åker upp i ryggen på Lucky) För att inte krångla till det sydde jag jackan utan fickor. Byxorna är också fodrade men tyvärr inte vändsydda. Att tänka på till nästa gång är att göra byxorna lite större i o m att det är meningen att ett par ”inne-byxor” skall passa under.
Jag tycker att orange är en ur-härlig färg, det kommer nog mer av denna färg snart...
(Ursäkta de dåliga bilderna, det är tur att jag kan sy, för det där med fotografering är inte riktigt min grej...)

Jacka:
Mönster: Jag har utgått från ett tröjmönster i Ottobre 6/2009 Storlek 80
Tyg: Bilarna från Panduro, Fleece från lokal tygaffär, Mudd från Michas Stoffecke

Byxa:
Mönster: eget mönster storlek 80
Tyg: Bilarna från Panduro, Fleece från IKEA, Mudd från Michas Stoffecke

D:
Ich liebe dieser Stoff von Panduro und wollte etwas daraus nähen, was öfters angezogen wird. Ein Outfit für draußen jetzt im Herbst/Winter ist es geworden. Die Jacke und die Hose sind alle beide mit Fleece gefuttert. Da ich es hasse, wenn die Jacken hochrutschen am Rücken bei Lucky habe ich noch eine Kordel unten angenäht.
Orange ist glaube ich meine neue Lieblingsfarbe geworden…
(Bitte entschuldige die schlechten Bilder. So ein Glück, dass ich besser bei der Nähmaschine, als hinter der Kamera bin…)

Jacke:
Muster: Ich habe ein Muster aus Ottobre 6/2009 in Größe 80 als Vorlage genommen.
Stoff: Autos von Panduro, Fleece vom lokalen Stoffladen, Bündchen von Michas Stoffecke

Hose:
Muster: eigenes Muster in Größe 80
Stoff: Autos von Panduro, Fleece von IKEA, Bündchen von Michas Stoffecke

Keine Kommentare: