Blog

Montag, 8. November 2010

Trollmor syr…



Sv:
Jag har sett detta underbara tyg i många sy-bloggar och har äntligen hittat och beställt det själv. Satt och klappade på det ett tag innan jag bestämde mig för vad jag skulle sy av det. Till slut blev det en munktröja, en t-shirt och ett par passande byxor.

Munktröja:
Mönster: Ottobre 4/2010 Storlek 86 (Jag använde detta mönster till en blå munktröja i somras som har använts flitigt.)
Tyg: Velour Troll från Mjuka tyger, svart velour från Buttinette och svart jersey till foder i luvan från Karstadt

Allt flöt på ganska bra tills jag kom till sprundet. Jag har läst mönsterbeskrivningen säkert tusen gånger, men ändå blir det inte bra. (Det var likadant med den blå munkjackan) Kanske borde inse mina gränser... Är det någon som har ett tips kanske?

T-Shirt:
Mönster: Ottobre 4/2010 Storlek 86 (Samma som till denna)
Tyg: Jersey Troll från Mjuka tyger och svart jersey från Karstadt

Byxor:
Mönster: ett omgjort byxmönster från Ottobre (skulle kunna säga att det är mitt egna mönster)
Tyg: svart velour från Buttinette

Nu vet jag varför jag inte skall sy när klockan är efter midnatt. Mitt lilla märke hamnade i innerbensömmen istället för mitt på benet. (Jag syr alltid dit en bit webband med en apa, för att visa att det är ett plagg från mig. Nu har jag i o f redan beställt namnlappar, men jag tror nog att jag kommer att behålla den fina apan.)

D:
Dieses Stoff habe ich in ganz vielen schwedischen Näh-Blogs schon gesehen und habe jetzt endlich auch welche gefunden und selber bestellt. Musste eine Weile überlegen vor ich wusste, was ich daraus machen wollte. Ich habe mich für einen Kombi mit einem Hoodie, einem T-Shirt und einer passenden Hose entschieden.

Hoodie:
Muster: Ottobre 4/2010 Größe 86
Stoff: Velour von Mjuka tyger, schwarzer Velour von Buttinette und schwarzer Jersey als Futter von Karstadt

T-Shirt:
Muster: Ottobre 4/2010 Größe 86 (das gleiche wie dieses)
Stoff: Jersey von Mjuka tyger und schwarzer Jersey von Karstadt

Hose:
Muster: mein eigenes
Stoff: schwarzer Velour von Buttinette

Jetzt weiß ich warum ich nach Mitternacht nicht mehr nähen sollte. Meine kleine "Erkennungsmarke" (die Webbänder mit Liten Lucky sind bestellt, aber noch nicht geliefert worden) sitzt nicht an der Mittennaht sondern schön an der Innennaht der Hose. Klasse! Hatte aber keinen Nerv, dies zu ändern.

Keine Kommentare: