Blog

Montag, 13. Dezember 2010

Glad Lucia!


Sv:
Igår var det familjegudtjänst med barnens Luciatåg i Svenska kyrkan i Hamburg. Lucky fick gå som pepparkaksgubbe (precis som ca. 90% av killarna som var med). Jag fixade hans kostym själv men gjorde en light version av det hela. De bruna byxorna sydde jag för ett tag sen (det är samma modell som dessa, men jag sydde dem lite smalare än de gröna) och den bruna T-shirten köpte jag på H&M och sydde på fake-knappar av fleece. En liten dregglis med en vit fleece pepparkaka och matchande mössa fick det bli till. Det var bra att öva på att sy en vändsydd mössa, för jag har fått en beställning på två styckna till min kompis lilla prinsessa. 

Luciatåget var i alla fall jättefint, ja precis så där som barns Luciatåg skall vara. Jag hade fullt sjå att hålla Lucky, han ville bara dra alla Lucior i håret... Det skall börjas i tid...


D:
Gestern war die Familiegottesdienst mit der Kinder-Luciaumzug in der schwedischen Kirche in Hamburg. Lucky war einen Pfefferkuchenmann (genauso wie ca. 90% von den anderen Jungs die da waren). Die Hose hatte ich vor eine Weile gemacht (das gleiche Modell wie diese Hose, nur enger geschnitten) und das T-shirt habe ich bei H&M gekauft und habe einfach drei "Fake-Knöpfe" angenäht. Einen Spucktuch mit einem weißen Fleece Pfefferkuchenmann mit einem passenden Mütze ist es auch geworden. Die Mütze kann man umdrehen und die war eine gute Übung, da meine Freundin zwei Mützen für ihre Prinzessin bestellt hat.



Keine Kommentare: