Blog

Mittwoch, 15. Dezember 2010

Pingviner, Pinvinger och ännu fler pingviner

 
Sv:
Sen jag köpte det fina nya pingvintyget i Köpenhamn har alla mina vänner tyckt att det är så fint. Det är det också. Till våren skall jag köpa hem samma tyg igen, både blått och lila. Förutom alla dregglisar i detta tyget har jag även sytt en T-Shirt till Lucky. Ok, jag erkänner, han behöver kanske inte någon ny T-shirt men men...

Både pingvintyget och det svarta jerseytyget är båda relativt tjocka, så de är underbara att sy i. Inget som drar sig eller krullar ihop sig. Enkelt, kult, snyggt... tycker jag i alla fall.

Tyg: Pingviner från Stoff och Stil och svart jersey från Karstadt

D:
Nach dem großen Stoffeinkauf in Kopenhagen im November, sind meine Freunde alle im Pinguin-Stoff verliebt. Ich ja auch! Anfang nächstes Jahr werde ich diesen Stoff wieder kaufen, in blau und lila. In dem Stoff habe ich einige Spucktücher genäht, aber wollte auch einen T-Shirt für Lucky machen. Ok, Hand aufs Herz, er braucht wirklich keine mehr, aber nun ist es so geworden...

Die beiden Stoffen sind relativ dick und sind somit klasse zum Nähen. Nicht zieht sich irgendwo hin wo es nicht soll und keine Ecken rollen sich von allein zusammen. Einfach, spaßig, schön... finde ich auf jeden Fall.

Stoff: Pinguine von Stoff und Stil und schwarzer Jersey von Karstadt

Keine Kommentare: