Blog

Donnerstag, 3. Februar 2011

Munkjacka i sweatshirt!

Sv:
En av förra årets julklappar var ett par gråa byxor som skulle matcha en köpt body med gråa, blåa, vita och turkosa ränder. Nu är det ju rätt kallt och E´s Mamma frågade om jag inte kunde sy en tröja som passar till. Det kliade i fingrarna att sy en till munktröja, så det fick det bli. I ljus mysig grå sweatshirt (som fortfarande är gosig efter 20 tvättar) med blåa detaljer. Hur kul som helst att sy. Och jag testade nya fickor.
Vissa saker skall jag dock göra annorlunda nästa gång. Kantbandet runt huvan etc. skall jag nog göra lite längre, så att det inte drar sig så mycket + att jag skall sy den lite annorlunda. Jag måste fundera ut ett annat sätt att sy dit dragkejdan, så att man inte ser sömmen så mycket.

Nu blev just denna jackan lite för stor. Det blir en ny jacka till E, vilket är kul :) Det kommer nog att bli en hel del liknande jackor framöver...

Tyg: Grå sweatshirt från lokal tygaffär (SoS sweatshirt är nästan lika gosig, men mycket billigare) och mudd från Karstadt (om det är någon som undrar, så är Karstadt typ som åhlens hemma)

D:
Ein Weihnachtsgeschenk letztes Jahr war eine graue Hose, die ein gekauftes Body mit grauen, blauen, weißen und türkisen Streifen passen sollte. Nun ist es ja immer noch kalt und die Mutter von E hat mich gefragt ob ich einen Pulli dazu nähen könnte. Ich hatte richtig Lust eine Kapuzenpulli zu nähen. In diesem wunderbaren hellgrauen Sweatshirtstoff (kuschelig noch nach 20 Wäsche) mit blauen Details und mit neuen Taschen. Hat richtig Spaß gemacht.

Nun ist die Jacke ein Tick zu groß geworden, daher werde ich eine neue für E nähen. Es macht richtig Spaß die Jacken zu nähen. Werden wahrscheinlich noch einige dazukommen...

Stoff: Grauer Sweatshirtstoff von lokalen Stoffladen und Bündchen von Karstadt

Keine Kommentare: