Blog

Donnerstag, 10. Februar 2011

Till fina röda snickarbyxor



Sv:
Min käre systerson har fått ett par helt underbara röda snickarbyxor av det där braiga märket på P. Då måste han ju ha nåt fint som passar till. Det var roligt att sy body igen.
Lille J är väldigt varm av sig och brukar faktiskt sprattla med nakna ben i bara body hemma. Därför tänkte jag att det kunde vara käckt med namnlappen på rumpan. Men mitt i syandet kom tröttheten över mig och den råkade sys fast mitt fram... Igen har jag fått beviset att jag inte kan sy när det har blivit nästa dag!

Tyg: Ugglor från Jofotex, Moln från JNY

D:
Mein lieber Neffe hat eine wunderbare rote Latzhose bekommen. Dann musste er ja auch was passendes dazu haben. (also finde ich...) Es hat ein rießen Spaß gemacht noch mal ein Body zu nähen.
Der kleine J mag es nicht so warm haben und hat immer wieder öfters nur´ne Body an zu Hause. Daher dachte, dass es ja toll wäre, wenn das LitenLucky-Band hinten am Po angenäht werden wurde. Aber beim Nähen ist das Band leider vorne gelandet.... Noch mal eine Bestätigung, dass ich nicht nähen soll, wenn der neue Tag schon angefangen hat!

Stoff: Eulen von Jofotex, Wolken von JNY

1 Kommentar:

Ellen hat gesagt…

Å så fina!