Donnerstag, 7. April 2011

Lila plyschbyxor till liten dagistjej


Sv:
Mamman som beställde val-pyjamasen ville även ha ett par "sparkbyxor" med knappar vid axeln till sin lilla dotter. Jag hade redan gjort att par mönsterbyxor till Lucky i denna modell (de är ännu inte färdiga...) så det var bara att förstora mönstret och sätta fart. Jag gillar verkligen den fina kombinationen av de tre lila färgerna. Som de flesta ser är byxorna för långa och skall snart korrigeras...

Tyg: Velour från Jofotex och mudd från SoS

D:
Die Mutter, die der Waal-Schlafanzug bestellt hatte, wollte auch eine Hose für ihre süße Tochter haben. Dieses Model hatte ich gerade für Lucky als Muster erstellt, nur seine Hose ist noch nicht fertig..., daher konnte ich schnell das Muster eine Größe größer machen und gleich loslegen. Die gewählte Kombination von den drei lila Farben finde ich super schön! Wie die meisten bestimmt schon sehen können, ist die nur ein bisschen zu lang und wird demnächst korrigiert...

Stoff: Nicky von Jofotex und Bündchen von SoS

Keine Kommentare: