Blog

Sonntag, 14. August 2011

Enkel Dagiströja // Einfaches Kita-T-Shirt

Sv:
Jaha nu börjar allvaret snart. Lucky skall nu börja pa dagis pa allvar. Alltsa hela dagen och jag skall börja jobba pa onsdag. Känns lite konstigt efter över 1,5 ar!! Men först har jag tva dagar själv hemma som jag tänkte njyta till att sy. Har redan sytt en hel del nyttosömnad. En hel drös med t-shirtar med langärm till dagisbarnet :) De äter frukost och mellanmal utan haklapp, sa han behöver en hel del. Det där med dregglis verkar de inte riktigt fattat hur det funkar. Det är synd för även om dregglisen är liten, sa fangar den ju upp en hel del... Ja, jag tänker samma sak, varför inte alltid sätta pa dem haklapp?? Vet faktistkt inte och jag vill inte börja med att ställa mig pa tvären. 

Jag har även en hel drös byxor utklippta, har bara lite problem med mudden. Nu när Lucky verkligen inte kan sitta still längre än det tar honom att bläddra i en bok och han visar sig vara en riktig klätterapa, sa sitter inte byxor med bara mudd pa längre. Jag har redan sytt färdigt en del byxor och sytt om andra byxor och använde nitar för att göra hal till en snodd i mudden. Nu visar det sig att dessa nitar inte haller, eller rättare sagt de gör sönder tyget. Även fast jag hade vlieseline pa baksidan... Fattar inte. Nu ikväll tänkte jag helt enkelt sy knapphal i mudden, men det vill inte min maskin. Den hakar bara pa samma ställe... Hur gör ni?

Tyg: Randig jersey fran Ebay (hur skön som helst) och vita muddar fran SoS

D:
Na denn, so fängt das richtige Leben an. Lucky geht jetzt den ganzen Tag in der Kita und ab Mittwoch soll ich wieder bei der Arbeit anfangen. Komisch nach 18 Monate! Aber zu erst habe ich 2 Tage allein zu Hause und die möchte ich mit Nähen verbringen. Einige T-shirts habe ich schon für Lucky fertig. Er braucht einige bei der Kita. Die Kinder essen Frühstück und Nachmittagsobst ohne Lätzchen und von daher braucht er einige... Ja ich weiß auch nicht warum die nicht mit Lätzchen essen dürfen, aber ich möchte nicht direkt am Anfang negativ auffallen...

Stoff: Gestreifter Jersey von Ebay und weiße Bündchen von SoS

1 Kommentar:

Jasmin (NähBee) hat gesagt…

Der sieht aber süß aus!!

Für deinen ersten Arbeitstag wünsche ich dir alles Gute!! Ich kann mir noch gar nicht vorstellen nächstes Jahr wieder zu arbeiten...

Ich habe was für dich: http://naehbee.blogspot.com/2011/08/me-my-family-und-der-kreativ-blogger.html

Hoffe du nimmst ihn an ;)

Liebsten Gruß
Jasmin