Blog

Dienstag, 16. August 2011

T-shirt av rester // T-shirt aus Reststoff


Sv:
Jag har nu haft en och en halv dag själv hemma vid symaskinerna. Kunde tyvärr inte halla mig och har gjort lite hushallsarbete emellan, men mest har jag sytt. Tva par byxor fick nya muddar med dragsko, för att de annars kryper av min vilde, jag tror det blev 5 eller 6 par nya byxor, en liten present till en snart nyfödd, 5 tröjor, ca. 25 dregglisar och 3 dagiskassar. Ok, en hel del var redan utklippt sa att det bara var sy :) Hur kul som helst. Vad som inte var sa kul var att det första paret fodrade byxor fick jag göra om för att jag inte kunde tänka riktigt... och sen sa är kameran borta... Kan det vara en liten Lucky som har fatt tag i den och lagt den pa ett bra ställe... hmmm

Därför blev det till att visa en tröja som jag sytt OCH fotograferat. Denna är sydd av rester och är vit pa ryggen. Lucky hade pa sig den i ca. 10 min pa lekplatsen när hans kompis ville äta vattenmelon. En liten rosa fläck pa magen ville vara kvar även efter tvätt... men men...

Tyg: Apor och bla mudd fran SoS, vit jersey fran Holland Stoffmarkt

D:
So, jetzt hatte ich eineinhalb Tage alleine zu Hause, zu mindest tagsüber, und habe ich brav vor den Nähmaschinen verbracht. Leider konnte ich es mit der Haushaltsarbeit nicht ganz lassen, aber die meiste Zeit habe ich genäht. Zwei Hosen haben neue Bündchen mit Kordel bekommen, damit die nicht mehr abrutschen von meinem Wilde... Dazu sind noch 5-6 neue Hosen, ein kleines Geschenk für einen bald geborenen Jungen, 5 T-shirts, ca. 25 Spucktücher und 3 Kitatüten gekommen. Ok, einiges davon hatte ich schon geschnitten und musste nur nähen :) Hat aber richtig spaß gemacht. Leider musste ich die erste gefütterte Hose neu machen, da ich anscheinend nicht richtig denken konnte... Und dazu ist noch unsere Kamera weg... Könnte es sein, dass Lucky die in der Hand bekommen hat und irgendwo hingepackt hat??...

Daher zeige ich nun ein T-shirt was genäht UND fotografiert ist. Ich habe das Shirt aus Reststoffen aus dem Kartong genäht. Nach 10 Min Spielplatz und ein Stück Wassermelone später hat es nun eine Applikation in Form von einem rosanen Fleck... Muss ich wohl noch eins nähen :)

Stoff: Affen und blaues Bündchen von SoS, weißer Jersey von Holland Stoffmarkt

Keine Kommentare: