Blog

Sonntag, 21. August 2011

Manchesterbyxa till Lucky // Cordhose für Lucky



Sv:
Har nu äntligen hittat en kamera, dock ej kameran jag letade efter..., men men nu kan jag äntligen ta kort pa högen som har blivit färdig och lägga in i Luckys garderob. Försöker halla pa att första ta kort och sen använda. En del tröjor kunde jag dock inte halla mig för att använda, men direkt efter första tvätten har jag lovat mig själv att fota dem och blogga om dem.
Ett tag har det blivit en hel del tröjor i bloggen och ännu fler har sytts. De behövs helt enkelt. Med 2-3 ombyten om dagen pa dagis och ett välbehövt ombyte när vi kommer hem fran dagis gör att behovet har blivit enormt! YEY!!!
Han behöver dock även byxor och jag gillar manchesterbyxor maste jag säga. De haller sig rätt mjuka i tvätten, haller sig mot att ramla pa asfalt och de haller formen. Dessutom är det rätt kul att använda sig av effekten med tygriktningen, tycker jag. Dessa byxor skall matcha en fin liten aptröja (är snart klar) och fick därför bli ganska enkla. Övade pa lite applikationer pa byxbenet, fickan och mudden.

Tyg: Manchester fran Holland stoffmarkt (för ett ar sen...) och mudd fran SoS


D:
So nun endlich habe ich eine Kamera gefunden, zwar nicht die die ich gesucht hatte, aber doch eine die ich verwenden kann. Jetzt kann ich endlich den Haufen (ist mittlerweile recht groß geworden) mal abfotografieren und bloggen.
Es gab jetzt rel. viele T-shirts im Blog und ich habe noch einen Haufen davon für Lucky genäht. Aus dem einfachen Grund, dass ich ganz dringend benötigt werden hier. 2-3 Mal wird er in der Kita umgezogen und dann noch ein Mal hier zu Hause. Frag mich nicht wie er es schafft, aber nass wird er immer. Ich freue mich aber, dass ich ja denn tatsächlich nähen "muss". Supergute Argumentation gegenüber der männlichen Bewohner diesen Hauses...
Ich habe mich im Moment in Cord verliebt. Eine Cordhose bleibt nach dem Waschen soft (wenn man das richtige Cord aussucht), wehrt sich gut gegen Asfalt und die Form bleibt. Außerdem macht es auch richtig Spaß sie zu nähen und ich verwende gerne den Effekt den Stoff aus verschiedene Fadenrichtungen zu nähen. Hier habe ich die Sternapplikationen andersrum hingenäht.

Stoff: Cord von Holland Stoffmarkt (vor einem Jahr gekauft...) und Bündchen von SoS

Keine Kommentare: