Blog

Montag, 29. August 2011

Fisk muddisar // "Fischy - Hose"



Sv:
Min goda vän ville ha ett par muddisar till hennes söta lilla dotter. Grönt är Mammans älsklingsfärg och hon blev helt sald när hon sag denna velour fran SoS. I o m att alla nitar bara ramlar ut när jag försöker sätta dit dem i mudden, sa syr jag dit en applikation och syr sen i ett knapphal för att det skall halla för ett band. Här valde jag en fisk i samma underbara velour.

Tyg: Velour och mudd fran SoS

D:
Meine gute Freundin wollte eine art Jogginghose für ihre süße Tochter haben. Die Mutter liebt ja grün und hat sich in dieser schönen Nicky von SoS verliebt. Wenn die Kinder einbisschen größer werden, finde ich, dass das Bündchen noch mit einem Kordel unterstützt werden müssen. Damit das Loch für den Kordel noch hält habe ich hier eine Applikation von einem Fisch dazugenäht.

Stoff: Nicki und Bündchen von SoS

1 Kommentar:

Mimmi hat gesagt…

Tack för titten in till mig! Hit in har jag inte hittat förut men nu skall jag kika runt.

Ha de!