Blog

Freitag, 2. September 2011

Presenter till sommarfesten // Geschenke für den Sommerfest








Sv:
Har nu äntligen hittat kameran igen. Tyvärr var det jag själv som städat undan den i det skapet den skall ligga i och sen inte hittat den... Trist när man inte kan skylla pa nan, tycker jag...

Nu kan jag i alla fall visa vad jag sydde till min sambos kusiners barn i somras. Det är alltid stor sommarfest hos sambons Farmor och da träffas vi alla. De sma barnbarnsbarnen far alltid presenter fran alla hall, sa jag ville ocksa ha med nat. Sen jag fick Ottorbretidningen med kjolmönstret i, har jag velat sy denna kjolen och jag visste att jag skulle ta tygerna som blev över efter denna klänningen. Nu var det rätta tillfället! Kjolen är sydd till en liten sex-aring och är sydd i 128. Den var lite stor, men hon hade pa den hela kvällen efter att hon öppnat paketet. Hur kul som helst.

Till de mindre barnen sydde jag min favoritklänningsmodell som är vändbar. Sydd i mjukt jeanstyg och bomullstyg med underbara hjärtan. Modellen är sa bra för att den passar länge. Till hennes storebror funderade jag länge pa vad jag skulle sy. Kom fram till en t-shirt, men vilket tyg! Har ju en hel del "kill-tyger". Bestämde mig för randigt, eftersom jag inte vet om han gillar bilar, verktyg, djur eller pirater... Da han har en grön pyjamas ville han ha tröjan att sova i...

Tyg: Jeanstyget i kjolen kommer fran en stuvbit fran Ohlssons, pastellhjärtan och rosa enfärgat fran Glücksmarie, Mjukt jeanstyg till klänningen fran Tygaffären i Sundbyberg, hjärtantyget fran Buttinette (tror jag...), de gröna tygerna har jag köpt pa Dawanda.... vilken blandning

Keine Kommentare: