Blog

Samstag, 10. März 2012

Hamburg Stoffmarkt 2012!!!




Sv:
Jag säger bara ojojoj. De sista stationerna pa tunnelbanan pa vägen till marknaden är banan full av damer, tanter, tjejer och alla pratar bara mönster etc. Alla har en egensydd väska (bara jag som förberett mig och har en ryggsäck...) och egensydda sjalar. Känner igen typ alla tyger....

Var först lite osäker pa hur jag tar mig fran Tunnelbanan till marknaden, för de andra gangerna har jag tagit bilen dit. Men osäkerheten släppte när alla började ga at samma hall. En stackars brevbärare blev nästan ikull knuffad pa vägen och fragade om det är tygmarknad idag... Känns som att han har varit med om detta förr :)

Marknaden öppnar 10 och jag var lite sen. 10:07 nadde jag marknaden... FULLT med folk. Helt otroligt. Jag har varit pa denna marknad nu säker 5-6 ganger, men denna gangen hade alla vassa armbagar. Till vissa stand med barntyger för 6 €/m kom jag inte ens fram till. Sag ända inget som jag var tvungen att ha.

Jag hittade i alla fall de maste jag ville ha, som jeans och velour. Men även lite nya tyger. Kolla in sagotygerna som är vävda. Hur söta som helst. Är de för söta till en kille? Det känns nästan sa... naja vi far väl se vad det blir av allt. Lucky skall i alla fall fa en kofta av det fina stickade tyget (randigt brunt, gratt, svart, vitt) och ett par jeans...

D:

4 Kommentare:

lerolai hat gesagt…

Vilken härlig hög med tyger! :)

Liten tös hat gesagt…

Härlig hög med tyg! Tycker inte alls att det är för söta för killar. Matchat på rätt sätt blir det jättefint!

Anonym hat gesagt…

Jättefina tyer. KLart de passar till pojke !
Men kanske inte ihop med rosa då ;)
/Aneta

Fangoria hat gesagt…

Gud så fina tyger!! Tror också det kan passa till en kille!