Blog

Montag, 3. Januar 2011

Julklappar till finaste kusinen





Sv:
Världens underbaraste lille Kusin J skulle döpas på juldagen och presenten blev givetvis något självsytt (bloggar om presenterna en annan dag), men ett par julklappar ville jag sy till honom också. Det här är första delen av julklappen:
Det är setet är nästan samma som till Lucky (byxorna och tröjan). Samtidigt som jag sydde det till Lucky och detta sydde jag ett till likadant set som är en beställning som har gått till Stockholm. Det var första gången som jag sydde upp en hel meter velour på en gång. Hur kul som helst! Detta set är i alla fall i storlek 74, vilket passade kusin J perfekt.

Tyg: Velour, mudd och bilar från Stoff och Stil. Prickig och benvit jersey från Holland Stoffmarkt Hamburg

D:
Der wunderbarste Neffe dieser Welt sollte am ersten Weihnachtstag getauft werden (ist auch so geschehen) und ich habe selbstverständlich das Geschenk selbergemacht (werde bald davon im Blog schreiben), aber ein Weihnachtsgeschenk wollte ich ja auch machen. Dies ist der erste Teil des Weihnachtsgeschenkes:

Dies habe ich gleichzeitig mit den Sachen für Lucky (die Hose und der T-Shirt) genäht. Das gleiche Set wurde auch von meiner Freudin bestellt und ist schon nach Stockholm geschickt worden. Zum ersten Mal habe ich einen ganzen Meter Nicky-Stoff auf einmal genäht. Hat so viel Spaß gemacht! Dieses Set ist in der Größe 74 und hat den kleinen J perfekt gepasst.

Stoff: Nicky, Bündchen und Autos von Stoff und Stil. Gepunkteter und elfenbeinweißer Jersey von Holland Stoffmarkt Hamburg


Keine Kommentare: