Blog

Sonntag, 16. Januar 2011

Pyjamas med långa ärmar och korta ben - Test 1

Sv:
Till ett annat inlägg fick jag en fin kommentar (tack igen) om jag kanske kunde sy en pyjamas med långa ärmar och korta ben. Detta var jag tvungen att pröva. Och helt passande fanns det även ett mönster till detta i den nya Ottobre-tidningen. (Där fanns det även ett mönster på ett par typ snickarbyxor i velour, detta mönster var jag också tvungen att prova, mer om det en annan dag...) Jag tog en t-shirt och klippte till pyjamasen och det här är resultatet. Nästa skall jag göra lite smalare och med ett annat benslut. Men det var roligt att sy denna modell och jag kunde testa min nya KAM-Handpress med nya röda fina knappar.

Tyg: T-shirt i bomull, randig jersey från Holland Stoffmarkt, röd mudd från Michas Stoffecke

D:
Zu einem anderen Post habe ich einen Kommentar (in schwedisch) bekommen. Eine Bekannte von mir fragte nach einem Schlaganzug mit langen Ärmeln und kurze Beine. Dies musste ich sofort probieren. Glück auch für mich, dass es genau so ein Muster in der neuen Ottobre-Zeitung gab. (In der Zeitung gibt es auch ein Muster für eine süße Latzhose die ich auch sofort ausprobiert habe. Dazu mehr an einem anderen Tag...) Ich habe einfach einen T-Shirt genommen und daraus einen Schlafanzug gemacht. Hier ist das Ergebnis. Nächstes Mal werde ich einige Änderungen vornehmen.... Es hat aber viel Spaß gemacht den zu nähen und ich konnte auch meinen neuen roten Knöpfen verwenden.

Stoff: T-Shirt aus Baumwolle, Jersey von Holland Stoffmarkt, rotes Bündchen von Michas Stoffecke

2 Kommentare:

Anna hat gesagt…

Nämen titta!! Åh! Var det svårt att få till en sån pyjamas? Jag mailar snart en beställning. Vi har varit kräksjuka i helgen, men snart hoppas jag att jag får lite tid över å kan tänka ut vad jag vill beställa för fint =)

kram
//Anna

Liten Lucky hat gesagt…

Hej, vad trist att ni har varit sjuka. Hoppas ni mar bättre.
Jag var bara tvungen att testa att sy en san pyjamas. Det var jättekul att sy! Lite knepigt med benen bara, men annars gick det jättebra.

kram M