Blog

Donnerstag, 7. Juli 2011

Likadan skjorta som Pappa!



Sv:
På sykursen ville jag nu testa en skjorta med långa ärmar för att testa manschetter. Bestämde mig för ett Ottobre-mönster med en kort krage (vad heter en sån krage?). Allt gick rätt bra, förutom att tyget var nog inte bara bomull. Det är nog lite elastan eller nåt i, men jag köpte det för att det nästan är samma tyg som en skjorta som hans Pappa har. Tyget drog sig tyvärr lite och är helt omöjligt att hålla struken. Satte dit tryckknappar, inte bara för att jag är för lat för att sy dit knappar och knapphål, men även för att det är lättare att få på en 1-åring som inte vet hur man sitter still.

Jag blev i alla fall jättenöjd med skjortan. Den är dock något tajt över magen, när Lucky precis ätit :)

Tyg: Karstadt och ljus blå bomullstyg från Buttinette

D:

1 Kommentar:

Fangoria hat gesagt…

Superfin och stilren! Tror jag sett att sån krage kallats "kinakrage" i nån sybok.