Blog

Sonntag, 17. Juli 2011

Litet litet litet.... / Klein klein klein



Sv:
Först måste jag säga att det är trist att jag är så slarvig med att stryka kläderna innan jag fotar och bloggar om dem. Och att jag är en så kass fotograf... kanske blir bättre...

Min gode vän hemma fick en underbar son för ett tag sen och jag hade redan haft med mig en liten present, men ville skicka nåt mer. Det fick bli en liten body och ett par små byxor i storlek 56. I o m att vi faktsikt har sommar (kan man inte tro i allt regn...) sydde jag även byxorna i jersey. Gillar stuket på byxorna och har sytt ett par till Lucky med, som kommer snart...

Tyg: underbara hjärtan från Kamelont Design, blå jersey från Karstadt (Tysklands åhlens...)

D:
Zuerst muss ich sagen, dass ich es traurig finde, dass ich die Sachen immer nich bügle bevor ich die Fotografiere und hier zeige. Muss besser werden. Es hilft ja auch nicht, dass ich keine gute Fotografin bin... Werde vielleicht irgendwann besser...

Meine gute Freundin "zu Hause" hat vor einigen Wochen einen wunderbaren Sohn bekommen. Ich hatte zwar ein kleines Geschenk schon mit als ich in Stockholm war, aber ich wollte noch was dazu schicken. Einen kleinen Body und eine kleine Hose in Größe 56 ist es geworden. Da wir ja tatsächlich Sommer haben (laut Kalender ist es so, obwohl der sehr regnerisch ist...) habe ich die Hose aus einem Jerseystoff genäht. Ich finde die Hose so süß, ich habe Lucky noch eine in groß genäht, kommt noch...

Stoff: wunderbare Herzen von Kamelont Design, blauer Jersey von Karstadt

1 Kommentar:

Fangoria hat gesagt…

Åh så söt, verkligen smått, att de får plats!! =)
Jag kom på att jag glömt kommentera om hur jag gjorde med revärer, tack för den fina kommentaren där förresten!!! =) På det rödblå setet använde jag nätband som jag hittade i sybutik, var lite stretch iom. nätet. Annars har jag även sytt revär med lite stretchigt brett bomullsband. Jag zickzackar fast bandet innanför kanterna.